Skip to main content

My role as Health & Wellness Ambassador

Roles and responsibility of HWA 
•Session to be taken with discussion method . After 5 days training all HWA will share their roles and responsibility.
•RP should write all points in white board
Refer to next slide after discussion 
рмЖрм▓ୋрмЪрмиା рмкрмж୍рмзрмдି рм╕рм╣ିрмд рмиିрмЖрмпିрммାрмХୁ рмеିрммା рмЕрмзିрммେрм╢рми | 
5 рмжିрми рмдାрм▓ିрмо рмкрм░େ рм╕рморм╕୍рмд HWA рм╕େрмоାрмирмЩ୍рмХрм░ рмнୂрмоିрмХା рмПрммଂ рмжାрнЯିрмд୍ share рммାрмг୍рмЯିрммେ |
 • рмзрм│ା рммୋрм░୍рмбрм░େ рмЖрм░рмкି рм╕рморм╕୍рмд рмкрмПрмг୍рмЯ рм▓େрмЦିрммା рмЙрмЪିрмд୍ |
 рмЖрм▓ୋрмЪрмиା рмкрм░େ рмкрм░рммрм░୍рмд୍рмдୀ рм╕୍рм▓ାрмЗрмб୍ рмХୁ рмЕрмиୁрм╕рм░рмг рмХрм░рми୍рмдୁ |
Roles and responsibility of HWA 
•Equip, motivate and support children to actively contribute towards the development of self and society.
•Increase knowledge, inculcate positive attitudes and enhance life skills in order to promote informed, responsible and healthy behaviour among school going children.
•Create an open, non-threatening, and nurturing environment to facilitate joyful learning.
•Enable the learners to understand, adapt, and negotiate existing and constantly changing realities.
•• Empower the learners through participatory and nonjudgmental approaches
Contribute towards enhancing the physical, mental, emotional, and social well-being of the learners 
рмкିрм▓ାрмоାрмирмЩ୍рмХୁ рмЖрмд୍рмо рмПрммଂ рм╕рмоାрмЬрм░ рммିрмХାрм╢ рмжିрмЧрм░େ рм╕рмХ୍рм░ିрнЯ рмнାрммрм░େ рм╕рм╣рмпୋрмЧ рмХрм░ିрммାрмХୁ рм╕рмЬାрмЗрммା, рмЙрмд୍рм╕ାрм╣ିрмд рмХрм░ିрммା рмПрммଂ рм╕рморм░୍рмерми рмХрм░ିрммା |
 рммିрмж୍рнЯାрм│рнЯрмХୁ рмпାрмЙрмеିрммା рмкିрм▓ାрмоାрмирмЩ୍рмХ рмормз୍рнЯрм░େ рм╕ୂрмЪрмиା, рмжାрнЯିрмд୍ and рммାрми рмПрммଂ рм╕ୁрм╕୍рме рмЖрмЪрм░рмгрмХୁ рмк୍рм░ୋрмд୍рм╕ାрм╣ିрмд рмХрм░ିрммା рмкାрмЗଁ рмЬ୍рмЮାрми рммрмвାрми୍рмдୁ, рм╕рмХрм░ାрмд୍рмормХ рмормиୋрмнାрмм рмкୋрм╖рмг рмХрм░рми୍рмдୁ рмПрммଂ рмЬୀрммрми  skills   |
 рмЖрмирми୍рмжрмжାрнЯрмХ рм╢ିрмХ୍рм╖рмгрмХୁ рм╕ୁрмЧрмо рмХрм░ିрммା рмкାрмЗଁ рмПрмХ рмЦୋрм▓ା, рммିрмкрмжрмкୂрм░୍рмг୍рмг рмПрммଂ рмкୋрм╖рмг рмкрм░ିрммେрм╢ рм╕ୃрм╖୍рмЯି рмХрм░рми୍рмдୁ |
 рммିрмж୍рнЯрмоାрми рмПрммଂ рмХ୍рм░рмоାрмЧрмд рмкрм░ିрммрм░୍рмд୍рмдрмирм╢ୀрм│ рммାрм╕୍рмдрммрмдାрмХୁ рммୁрмЭିрммା, рмЖрмбାрмк୍рмЯрмЯ рмПрммଂ рммୁ negoti ାрмормгା рмХрм░ିрммାрмХୁ рм╢ିрмХ୍рм╖ାрм░୍рмеୀрмоାрмирмЩ୍рмХୁ рм╕рмХ୍рм╖рмо рмХрм░ |
 •• рмЕଂрм╢рмЧ୍рм░рм╣рмгрмХାрм░ୀ рмПрммଂ рммିрмЪାрм░рммିрм╣ୀрми рмЖрмнିрмоୁрмЦ୍рнЯ рмоାрмз୍рнЯрморм░େ рм╢ିрмХ୍рм╖ାрм░୍рмеୀрмоାрмирмЩ୍рмХୁ рм╕рм╢рмХ୍рмд рмХрм░рми୍рмдୁ |
 рм╢ିрмХ୍рм╖ାрм░୍рмеୀрмоାрмирмЩ୍рмХрм░ рм╢ାрм░ୀрм░ିрмХ, рмоାрмирм╕ିрмХ, рмнାрммрмк୍рм░рммрмг рмПрммଂ рм╕ାрмоାрмЬିрмХ рм╕ୁрм╕୍рмермдା рммୃрмж୍рмзିрм░େ рм╕рм╣рмпୋрмЧ рмХрм░рми୍рмдୁ |
•Using of various suggested methods (i.e Case studies, story telling etc) as a part of special care of children with special needs while using these methods so that they may be included in the process of transaction of this module.
•Organize and transact learner-centric activities in classrooms and use other school spaces (for example, school assembly, PTA meetings) creatively to reinforce learning.
•Read the reference material before conducting classroom transaction.
•Transact health promotion and disease prevention information in the form of interesting activities for one hour every week referring 11 module and theme.
•Sessions to be taken as age appropriate and as referred by NCERT curriculum and module.
•Identifying 2 students per class who will act as Health and Wellness Messengers in the society.
рмПрм╣ି рмкрмж୍рмзрмдିрмЧୁрмбିрмХ рмм୍рнЯрммрм╣ାрм░ рмХрм░ିрммା рм╕рморнЯрм░େ рммିрмнିрми୍рми рмЖрммрм╢୍рнЯрмХрмдା рмеିрммା рмкିрм▓ାрмоାрмирмЩ୍рмХрм░ рм╕୍рн▒рмдрми୍рмд୍рм░ рмпрмд୍рмирм░ рмПрмХ рмЕଂрм╢ рмнାрммрм░େ рммିрмнିрми୍рми рмкрм░ାрморм░୍рм╢ିрмд рмкрмж୍рмзрмдିрмЧୁрмбିрмХ (рмпрмеା рмХେрм╕୍ рм╖୍рмЯрмбିрмЬ୍, рмХାрм╣ାрмгୀ рмХрм╣ିрммା рмЗрмд୍рнЯାрмжି) рмм୍рнЯрммрм╣ାрм░ рмХрм░ିрммା рмпାрм╣ା рмж୍рм░ାрм░ା рм╕େрмоାрмиେ рмПрм╣ି рмормб୍рнЯୁрм▓୍ рмХାрм░рммାрм░ рмк୍рм░рмХ୍рм░ିрнЯାрм░େ рмЕрми୍рмдрм░୍рмнୂрмХ୍рмд рм╣ୋрмЗрмкାрм░рми୍рмдି |

 рм╢୍рм░େрмгୀрмЧୃрм╣рм░େ рм╢ିрмХ୍рм╖ାрм░୍рмеୀ-рмХେрми୍рмж୍рм░ିрмХ рмХାрм░୍рмп୍рнЯрмХрм│ାрмкрмХୁ рм╕ଂрмЧрмаିрмд рмПрммଂ рмХାрм░рммାрм░ рмХрм░ рмПрммଂ рм╢ିрмХ୍рм╖рмгрмХୁ рмжୃрмв рмХрм░ିрммା рмкାрмЗଁ рмЕрми୍рнЯ рммିрмж୍рнЯାрм│рнЯ рм╕୍рмеାрмирмЧୁрмбିрмХ (рмЙрмжାрм╣рм░рмг рм╕୍рн▒рм░ୂрмк, рммିрмж୍рнЯାрм│рнЯ рм╕рмнା, PTA meetings ) рм╕ୃрмЬрмирм╢ୀрм│ рмнାрммрм░େ рмм୍рнЯрммрм╣ାрм░ рмХрм░ |

 рм╢୍рм░େрмгୀрмЧୃрм╣ рмХାрм░рммାрм░ рмХрм░ିрммା рмкୂрм░୍рммрм░ୁ рм░େрмлрм░େрми୍рм╕ рм╕ାрмормЧ୍рм░ୀ рмкрмврми୍рмдୁ |

 11 рмЯି рмормб୍рнЯୁрм▓୍ рмПрммଂ рмеିрмо୍ рмХୁ рмжрм░୍рм╢ାрмЗ рмк୍рм░рмдି рм╕рмк୍рмдାрм╣рм░େ рмПрмХ рмШрмг୍рмЯା рмкାрмЗଁ рмЖрмХрм░୍рм╖рмгୀрнЯ рмХାрм░୍рмп୍рнЯрмХрм│ାрмк рмЖрмХାрм░рм░େ рм╕୍рн▒ାрм╕୍рме୍рнЯ рмк୍рм░ୋрмд୍рм╕ାрм╣рми рмПрммଂ рм░ୋрмЧ рмиିрм░ାрмХрм░рмг рм╕ୂрмЪрмиା рмХାрм░рммାрм░ рмХрм░рми୍рмдୁ |

 рммрнЯрм╕ рмЙрмкрмпୁрмХ୍рмд рмПрммଂ NCERT рмкାрма୍рнЯрмХ୍рм░рмо рмПрммଂ рмормб୍рнЯୁрм▓୍ рмж୍рн▒ାрм░ା рм╕ୂрмЪିрмд рм╣େрммାрмХୁ рмеିрммା рмЕрмзିрммେрм╢рмирмЧୁрмбିрмХ |

 • рмк୍рм░рмдି рм╢୍рм░େрмгୀрм░େ 2 рмЬрмг рмЫାрмд୍рм░рмЩ୍рмХୁ рмЪିрм╣୍рмирмЯ рмХрм░ିрммା рмпେрмЙଁрмоାрмиେ рм╕рмоାрмЬрм░େ рм╕୍рн▒ାрм╕୍рме୍рнЯ рмПрммଂ рм╕ୁрм╕୍рмермдା рмоେрм╕େрмЮ୍рмЬрм░ рмнାрммрм░େ рмХାрм░୍рмп୍рнЯ рмХрм░ିрммେ |
• рмиେрмЯрн▒ାрм░୍рмХ рмПрммଂ рм╕ଂрмкୃрмХ୍рмд рмЕрмиୁрм╖୍рмаାрми рмПрммଂ рммୃрмд୍рмдିрмЧрмдрмЩ୍рмХ рмаାрм░ୁ рм╕рм╣ାрнЯрмдା рмкାрмЗрммାрмХୁ рмпେрмкрм░ିрмХି рмХିрм╢ୋрм░ рммрми୍рмзୁрмд୍рн▒рмкୂрм░୍рмг୍рмг рм╕୍рн▒ାрм╕୍рме୍рнЯ рмХ୍рм▓ିрмиିрмХ୍, рм╣େрм▓୍рмк рм▓ାрмЗрми, рмпୁрмм рм╕ୂрмЪрмиା рмХେрми୍рмж୍рм░, рмкрм░ିрммେрм╢ рмЕрмиୁрмХୂрм│ рмк୍рм░ୋрмЬେрмХ୍рмЯ |

 рммିрмж୍рнЯାрм│рнЯрм░ рм╕୍рн▒ାрм╕୍рме୍рнЯ рмХାрм░୍рмп୍рнЯрмХрм│ାрмкрм░େ рм╕ାрмк୍рмдାрм╣ିрмХ рмЖрмЗрм░рми୍ рмлୋрм▓ିрмХ୍ рмПрм╕ିрмб୍ рм╕рмк୍рм▓ିрмоେрмг୍рмЯେрм╕рми୍, рмЖрм░рммିрмПрм╕рмХେ, рмоାрм╕ିрмХ рмЛрмдୁрм╕୍рм░ାрмм рмпୋрмЬрмиା рмЗрмд୍рнЯାрмжି рмЙрмкрм░େ рмирмЬрм░ рм░рмЦрми୍рмдୁ рмПрммଂ рм╕рморм░୍рмерми рмХрм░рми୍рмдୁ |

 рм╢୍рм░େрмгୀрмЧୃрм╣ рмЕрмзିрммେрм╢рмирм░େ рмкୋрм╖୍рмЯрм░ рмПрммଂ IEC рмм୍рнЯрммрм╣ାрм░ рмХрм░ିрммା |

 рммିрм╢େрм╖рмХрм░ି рмкିрмдାрмоାрмдା, рм╕рмо୍рмк୍рм░рмжାрнЯ рмПрммଂ рмЧрмгрмоାрмз୍рнЯрмо рм╕рм╣ିрмд рмЫାрмд୍рм░ рмПрммଂ рмпୁрммрмХрмоାрмирмЩ୍рмХ рмЖрммрм╢୍рнЯрмХрмдା рмПрммଂ рмЪିрми୍рмдାрмзାрм░ାрмХୁ рмиେрмЗ рммିрмнିрми୍рми рм╣ିрмдାрмзିрмХାрм░ୀрмЩ୍рмХୁ рм╕рмо୍рммେрмжрмирм╢ୀрм│ рмХрм░ рмПрммଂ рм╕େрмоାрмирмЩ୍рмХୁ рм╕рмХрм░ାрмд୍рмормХ рмк୍рм░рмдିрмХ୍рм░ିрнЯା рмХрм░ |

 рммିрмнିрми୍рми рмХୋ-рмкାрма୍рнЯрмХ୍рм░рмо рмХାрм░୍рмп୍рнЯрмХрм│ାрмкрм░େ рмкାрма୍рнЯрмХ୍рм░рмо рмеିрмормЧୁрмбିрмХрм░ рмЕрми୍рмдрм░୍рмнୂрмХ୍рмдିрмХୁ рмЙрмд୍рм╕ାрм╣ିрмд рмХрм░ିрммା рмпେрмкрм░ିрмХି рммିрмдрм░୍рмХ, рмк୍рм░рмдିрмпୋрмЧିрмдା, рмк୍рм░рммрми୍рмз рм▓େрмЦା, рмк୍рм░рмнାрмд рм╕рмнା рмЗрмд୍рнЯାрмжି |

 рммିрмж୍рнЯାрм│рнЯрм░େ рмХିрм╢ୋрм░ рм╕୍рн▒ାрм╕୍рме୍рнЯ рмжିрммрм╕ рмЖрнЯୋрмЬрми рмХрм░ିрммାрм░େ рм╕рм╣ାрнЯрмдା рммିрм╕୍рмдାрм░ рмХрм░рми୍рмдୁ |

 • рмжିрмЖрмпାрмЗрмеିрммା рмкрм░ି рмоାрм╕ିрмХ рм░ିрмкୋрм░୍рмЯ рмк୍рм░рм╕୍рмдୁрмд рмПрммଂ рмжାрмЦрм▓ рмХрм░ 
•To network and access support from relevant institutions and professionals, such as, Adolescent Friendly Health Clinics, help lines, Youth Information Centres, Environment Friendly Projects.
•Monitor and support in the school health activities like Weekly Iron Folic Acid Supplementation , RBSK, Menstrual Hygiene Scheme etc on regular basis
•Using posters and IEC during classroom sessions.
•Sensitize different stakeholders on health and wellbeing of students particularly with parents, community and media, to the needs and concerns of children and young people and respond to them in positive ways.
•Encouraging the incorporation of curriculum themes into various Co-Curricular activities such as Debates, Contests, Essay Writing, Morning Assembly etc.

• Extend support in organizing the Adolescent Health Day in the school.

• Prepare and submit monthly reports as given fromat

• рмиେрмЯрн▒ାрм░୍рмХ рмПрммଂ рм╕ଂрмкୃрмХ୍рмд рмЕрмиୁрм╖୍рмаାрми рмПрммଂ рммୃрмд୍рмдିрмЧрмдрмЩ୍рмХ рмаାрм░ୁ рм╕рм╣ାрнЯрмдା рмкାрмЗрммାрмХୁ рмпେрмкрм░ିрмХି рмХିрм╢ୋрм░ рммрми୍рмзୁрмд୍рн▒рмкୂрм░୍рмг୍рмг рм╕୍рн▒ାрм╕୍рме୍рнЯ рмХ୍рм▓ିрмиିрмХ୍, рм╣େрм▓୍рмк рм▓ାрмЗрми, рмпୁрмм рм╕ୂрмЪрмиା рмХେрми୍рмж୍рм░, рмкрм░ିрммେрм╢ рмЕрмиୁрмХୂрм│ рмк୍рм░ୋрмЬେрмХ୍рмЯ |

 рммିрмж୍рнЯାрм│рнЯрм░ рм╕୍рн▒ାрм╕୍рме୍рнЯ рмХାрм░୍рмп୍рнЯрмХрм│ାрмкрм░େ рм╕ାрмк୍рмдାрм╣ିрмХ рмЖрмЗрм░рми୍ рмлୋрм▓ିрмХ୍ рмПрм╕ିрмб୍ рм╕рмк୍рм▓ିрмоେрмг୍рмЯେрм╕рми୍, рмЖрм░рммିрмПрм╕рмХେ, рмоାрм╕ିрмХ hy рмдୁрм╕୍рм░ାрмм рмпୋрмЬрмиା рмЗрмд୍рнЯାрмжି рмЙрмкрм░େ рмирмЬрм░ рм░рмЦрми୍рмдୁ рмПрммଂ рм╕рморм░୍рмерми рмХрм░рми୍рмдୁ |

 рм╢୍рм░େрмгୀрмЧୃрм╣ рмЕрмзିрммେрм╢рмирм░େ рмкୋрм╖୍рмЯрм░ рмПрммଂ IEC рмм୍рнЯрммрм╣ାрм░ рмХрм░ିрммା |

 рммିрм╢େрм╖рмХрм░ି рмкିрмдାрмоାрмдା, рм╕рмо୍рмк୍рм░рмжାрнЯ рмПрммଂ рмЧрмгрмоାрмз୍рнЯрмо рм╕рм╣ିрмд рмЫାрмд୍рм░ рмПрммଂ рмпୁрммрмХрмоାрмирмЩ୍рмХ рмЖрммрм╢୍рнЯрмХрмдା рмПрммଂ рмЪିрми୍рмдାрмзାрм░ାрмХୁ рмиେрмЗ рммିрмнିрми୍рми рм╣ିрмдାрмзିрмХାрм░ୀрмЩ୍рмХୁ рм╕рмо୍рммେрмжрмирм╢ୀрм│ рмХрм░ рмПрммଂ рм╕େрмоାрмирмЩ୍рмХୁ рм╕рмХрм░ାрмд୍рмормХ  рмк୍рм░рмдିрмХ୍рм░ିрнЯା рмХрм░ |

 рммିрмнିрми୍рми рмХୋ-рмкାрма୍рнЯрмХ୍рм░рмо рмХାрм░୍рмп୍рнЯрмХрм│ାрмкрм░େ рмкାрма୍рнЯрмХ୍рм░рмо рмеିрмормЧୁрмбିрмХрм░ рмЕрми୍рмдрм░୍рмнୂрмХ୍рмдିрмХୁ рмЙрмд୍рм╕ାрм╣ିрмд рмХрм░ିрммା рмпେрмкрм░ିрмХି рммିрмдрм░୍рмХ, рмк୍рм░рмдିрмпୋрмЧିрмдା, рмк୍рм░рммрми୍рмз рм▓େрмЦା, рмк୍рм░рмнାрмд рм╕рмнା рмЗрмд୍рнЯାрмжି |

 рммିрмж୍рнЯାрм│рнЯрм░େ рмХିрм╢ୋрм░ рм╕୍рн▒ାрм╕୍рме୍рнЯ рмжିрммрм╕ рмЖрнЯୋрмЬрми рмХрм░ିрммାрм░େ рм╕рм╣ାрнЯрмдା рммିрм╕୍рмдାрм░ рмХрм░рми୍рмдୁ |

 • рмжିрмЖрмпାрмЗрмеିрммା рмкрм░ି рмоାрм╕ିрмХ рм░ିрмкୋрм░୍рмЯ рмк୍рм░рм╕୍рмдୁрмд рмПрммଂ рмжାрмЦрм▓ рмХрм░ |

Comments

Popular posts from this blog

Promotion of Safe Use of Internet, Gadgets and Media

Promotion of Safe Use of Internet, Gadgets and Media   •We should not believe everything shown in advertisements. •It is important to clarify information. False information affects our attitudes and behaviors. •We may end up buying products or investing in something unnecessarily because of the way they have been portrayed in media and be disappointed, or even harmed. A lot of time, effort and money may be wasted. •We may develop wrong notions that perpetuate myths and stereotypes around several issues, such as, gender roles, misuse of substances, trying dangerous stunts without training and supervision. •There is a difference between real and reel. Not all which might appear real or look real is the reality. As aware citizens, we need to clarify what we see on internet and media with trusted sources.   рммିрмЬ୍рмЮାрмкрмирм░େ рмжେрмЦାрмпାрмЗрмеିрммା рм╕рммୁрмХିрмЫି рмЖрмоେ рммିрм╢୍ believe рмХрм░ିрммା рмЙрмЪିрмд୍ рмиୁрм╣େଁ |  рм╕ୂрмЪрмиା рм╕୍рмкрм╖୍рмЯ рмХрм░ିрммା рмЬрм░ୁрм░ୀ рмЕрмЯେ |  рмоିрме୍рнЯା рм╕ୂрмЪрмиା рмЖрморм░ рмормиୋрмнାрмм рмПрммଂ рмЖрмЪрм░рмгрмХୁ рмк୍рм░рмнାрмм...

PRIMARY SCHOOL Books link (Class 1 to 8)

I n this article all primary books ( Odiya) link is available, you just click and choose the DIKSHA Bowers the books is open  Class 1st  1. рм╣рм╕ рмЦେрм│ 2. рм╣рм╕ рмЦେрм│ 2 Class 2nd   1. рм╣рм╕ рмЦୁрм╕ି 2. рмЧрмгିрмд рмЦେрм│ 3. рмЬрмгା рмЕрмЬрмгା Class 3rd 1. рмЧрмгିрмд рмормЬା 2. рмЬрмгା рмЕрмЬрмгା 3. рмЖрмо рмнାрм╖ା рмЖрмо рм╕ାрм╣ିрмд୍рнЯ   Class 4th  1. рмЖрмоେ рмУ рмЖрмо рмкрм░ିрммେрм╢   2. рмЧрмгିрмд рмХୁрм╣ୁрмХ 3. рм╕ାрм╣ିрмд୍рнЯ рмХрм│ିрмХା 4. My English book Class 5th 1. My English book 2. рмкрм░ିрммେрм╢ рммିрмЬ୍рмЮାрми 3. рмЧрмгିрмд рмзାрм░ା 4. рм╕ାрм╣ିрмд୍рнЯ рмзାрм░ା Class 6th  1.  рмЖрмо рм╕ାрм╣ିрмд୍рнЯ 2. рмЧрмгିрмд 4. рмЗрмдିрм╣ାрм╕ рмУ рм░ାрмЬрмгିрмдି рммିрмЬ୍рмЮାрми 5. рмнୂрмЧୋрм│ 6. рмХрмо୍рмк୍рнЯୁрмЯрм░ рм╢ିрмХ୍рм╖ା рмУ рмк୍рм░рнЯୋрмЧ 7. My English book Class 7th  1. English Reader 2. рмХрмо୍рмк୍рнЯୁрмЯрм░ рм╢ିрмХ୍рм╖ା рмУ рмк୍рм░рнЯୋрмЧ 3. рмнୂрмЧୋрм│ 4. рмЗрмдିрм╣ାрм╕ рмУ рм░ାрмЬрмгିрмдି рммିрмЬ୍рмЮାрми 5. рмЧрмгିрмд 6. рм╕ାрм╣ିрмд୍рнЯ рм╕ୌрм░рмн 7. рммିрмЬ୍рмЮାрми Class 8th 1. рмХрмо୍рмк୍рнЯୁрмЯрм░ рм╢ିрмХ୍рм╖ା рмУ рмк୍рм░рнЯୋрмЧ 2. рмнୂрмЧୋрм│ 3. рм╕рм░рм│ рмЧрмгିрмд рмУ рмЬ୍рнЯାрмоିрмдି 4. рмЗрмдିрм╣ାрм╕ рмУ рм░ାрмЬрмиୀрмдି рммିрмЬ୍рмЮାрми 5. рмЖрмо рмУрнЬିрмЖ рмм୍рнЯାрмХрм░рмг 6. рм╕рм░рм│ рм╕ାрм╣ିрмд୍рнЯ 7. рм╕ାрм╣ିрмд୍рнЯିрмХା 8. рммିрмЬ୍рмЮାрми 9. A new approach to English 9. Story Past and present

Safety and Security Against Violence and Injuries

What is Violence? Violence is the use of physical and mental force so as to injure, abuse, damage, or destroy.   Emotional Violence: In the first story the teacher uses her power over Usha to inflict verbal or emotional violence on her. Emotional violence is when a person intentionally subjects another person to behaviour that may result in psychological trauma and emotional hurt. For example, calling someone names (labeling), bullying, verbally abusing and using foul language, etc. Sexual Harassment: In the second story, a group of boys sexually harass the girl walking on the road, commonly known as eve-teasing. It is a form of sexual violence. Sexual violence is any sexual act or an attempt directed against a person’s sexuality, regardless of the relationship to the victim. Examples of sexual violence are unwanted comments of a sexual character, child sexual abuse with boys and girls, molestation and rape. Physical Violence: In the third story, ...