Skip to main content

What is Gender equality ?

GENDER 
➡️ଲିଙ୍ଗ ଷ୍ଟେରେଓଟିପିକାଲ୍ ବା characteristics ଶିଷ୍ଟ୍ୟଗୁଡିକ ବର୍ଣ୍ଣନା କରେ ଯାହା ସମାଜ ପୁରୁଷ ଏବଂ ମହିଳାଙ୍କ ପାଇଁ ଉପଯୁକ୍ତ ମନେ କରେ ଲିଙ୍ଗ ସଂସ୍କୃତି, ସମାଜ ଏବଂ ଦେଶ ସହିତ ଭିନ୍ନ ହୋଇପାରେ | 
➡️ ଲିଙ୍ଗ ସାମାଜିକ ଭାବରେ ନିର୍ମିତ ଏବଂ ଏହିପରି ସମୟ ସହିତ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରାଯାଇପାରିବ ଆମେ ସମସ୍ତେ ସମାନ ଏବଂ ସମାନ ବ୍ୟବହାର କରିବାକୁ ଯୋଗ୍ୟ |
Gender Roles and Discrimination 
ଯଦି ଏକ ସୁଯୋଗ ଦିଆଯାଏ, ବାଳିକା, ବାଳକ ଏବଂ ଟ୍ରାନ୍ସ-ଲିଙ୍ଗମାନେ ସକ୍ଷମ ଅଟନ୍ତି ଏବଂ ସମସ୍ତ ପ୍ରକାର କାର୍ଯ୍ୟ କରିବା ଉଚିତ ଏବଂ ଘର ଭିତରେ ତଥା ବାହାରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବା ଉଚିତ୍ |  ସମସ୍ତ ପ୍ରକାରର କାର୍ଯ୍ୟ, ସାରଣୀରେ ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇଥିବା ପରି, ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଏବଂ ସମାନ ସମ୍ମାନର ଯୋଗ୍ୟ |  କାର୍ଯ୍ୟ ଗୁରୁତତ୍ପୂର୍ଣ ହୋଇଥିବାବେଳେ, ବାଳିକା ଏବଂ ବାଳକମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଅବକାଶ ଏବଂ ଖେଳ ମଧ୍ୟ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଏବଂ ସେମାନଙ୍କୁ ସମାନ ସୁଯୋଗ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ ଯେତେବେଳେ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କୁ ଅସମାନ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଏ ଏବଂ ସେମାନଙ୍କର ଲିଙ୍ଗ ଆଧାରରେ କିଛି ଅଧିକାରରୁ ବଞ୍ଚିତ କରାଯାଏ, ଏହାକୁ ଲିଙ୍ଗ ଭିତ୍ତିକ ଭେଦଭାବ କୁହାଯାଏ | 
Gender Stereotyping and Advertisements 
ଗଣମାଧ୍ୟମ ଆମ ଜୀବନକୁ ବ୍ୟାପିଥାଏ କାରଣ ଏହା ଆମର ଆଚରଣକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରିଥାଏ । ଗଣମାଧ୍ୟମ ସାଧାରଣତ gender ଲିଙ୍ଗଗତ ବୈଷମ୍ୟକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିଥାଏ ଯାହାକୁ ଗଣମାଧ୍ୟମ ଦ୍ୱାରା ଚିତ୍ରଣ କରାଯାଉଥିବା ଷ୍ଟେରିଓଟାଇପ୍ ଉପରେ ପ୍ରଶ୍ନ କରିବା ଏବଂ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ ଏବଂ ଗଣମାଧ୍ୟମରେ ପ୍ରଦର୍ଶିତ ଚିତ୍ର ଏବଂ ଭୂମିକାକୁ ଅନ୍ଧ ଭାବରେ ଅନୁକରଣ କରିବା ଉଚିତ୍ ନୁହେଁ |
Gender Power Walk 
• ସମାଜରେ ଅନ୍ୟମାନଙ୍କ ତୁଳନାରେ କିଛି ଲୋକ ଅଧିକ ସୁଯୋଗ ପାଆନ୍ତି |
 *ଏହି ଅସମାନତା ଲିଙ୍ଗ, ଜାତି, ଶ୍ରେଣୀ, ଶାରୀରିକ କିମ୍ବା ମାନସିକ ଅକ୍ଷମତା ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ କାରଣ ଉପରେ ଆଧାରିତ |
 *ଭେଦଭାବ ଅନେକ ଉପାୟରେ ଖେଳିପାରେ, ଯେପରିକି ଶିକ୍ଷା, ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ, ବୃତ୍ତି ପସନ୍ଦ, ବାହାରକୁ ଯିବାକୁ ଅନୁମତି, ଲୋକଙ୍କ ସହ ବନ୍ଧୁତା, ଜଣଙ୍କର ମତକୁ ଖୋଲାଖୋଲି ଭାବରେ କହିବାର କ୍ଷମତା ଇତ୍ୟାଦି |
 • ପ୍ରାୟତ ,, ଲୋକମାନେ ଯାହା ହାସଲ କରିବାକୁ ସକ୍ଷମ ଅଟନ୍ତି ତାହା ସେମାନଙ୍କ ଦକ୍ଷତା ଉପରେ କମ୍ ନିର୍ଭର କରେ ଏବଂ ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଉପଲବ୍ଧ ସୁଯୋଗ ଉପରେ ଅଧିକ ନିର୍ଭର କରେ |
* ଆମକୁ ଆମର ନିଜ ଆଚରଣକୁ ପରୀକ୍ଷା କରିବା ଏବଂ ଆମର କ actions ଣସି ପାରସ୍ପରିକ କାର୍ଯ୍ୟରେ ଭେଦଭାବକାରୀ କି ନାହିଁ ଏବଂ ସଠିକ୍ ଭାବରେ ଆକଳନ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ, ଏବଂ ଯଦି ଏହା ହୁଏ, ତେବେ ଆମର ମନୋଭାବ ଏବଂ ଆଚରଣକୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରନ୍ତୁ |
 *ଯେଉଁ ସ୍ଥାନଗୁଡିକରେ ଆମେ ପ୍ରଭାବିତ କରିପାରିବା (ଘର, ବିଦ୍ୟାଳୟ ଇତ୍ୟାଦି), ଆମେ ଭେଦଭାବକୁ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ କରିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରିବା ଏବଂ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ସମାନତା ଏବଂ ସମ୍ମାନ ସହିତ ବ୍ୟବହାର କରାଯିବା ନିଶ୍ଚିତ କରିବା ଉଚିତ୍ |
•Some people get more opportunities than others in society
•These inequalities are based on gender, caste, class, physical or mental disabilities and other factors.
•Discrimination can play out in many ways, such as access to education, health, career choices, permission for going out, befriending people, ability to state one’s opinions openly,etc.
•Often, what people are able to achieve or not depends less on their ability, and more on the opportunities available to them.
•We need to examine our own behaviour and honestly assess whether we are discriminatory in any of our interactions, and, if so, modify our attitudes and behavior
In the spaces that we can influence (home, school etc.), we should try to challenge discrimination and ensure that everyone is treated with equality and respect. 
Dealing with Gender-based Discrimination 
* ଆମେ ହୁଏତ ଆମର ଆଗ୍ରହକୁ ଅନୁସରଣ କରିବାକୁ ଚାହିଁପାରିବା, ଯାହା ବିଦ୍ୟମାନ ଲିଙ୍ଗଗତ ନିୟମ ଏବଂ ଷ୍ଟେରିଓଟାଇପ୍ ସହିତ ସମାନ ହୋଇନପାରେ |
 *ସମସ୍ୟାର ସମାଧାନ ପାଇଁ ରଣନୀତି ସ୍ଥିର କରିବା ପୂର୍ବରୁ ଆମ ସମସ୍ୟାର ବିଭିନ୍ନ କାରଣ ବୁଝିବ  ଆବଶ୍ୟକ |
 *ଲିଙ୍ଗଗତ ବୈଷମ୍ୟ ଏବଂ ଭେଦଭାବକୁ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ କରିବାକୁ, ଆମ ସ୍ତରରେ ଯାହା କରିପାରିବା ତାହା କରିବା ସହିତ ବନ୍ଧୁ, ବିଦ୍ୟାଳୟ, ପରିବାର ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଅନୁଷ୍ଠାନ ପରି ବିଭିନ୍ନ ଉତ୍ସରୁ ସମର୍ଥନ ଆଙ୍କିବା ଆବଶ୍ୟକ |
Challenging Gender-based Violence 
*ଲିଙ୍ଗ ଭିତ୍ତିକ ହିଂସା ହେଉଛି ଏକ ପ୍ରକାର ହିଂସା ଯାହା ବ୍ୟକ୍ତିକିମ୍ବା ଗୋଷ୍ଠୀକୁ ସେମାନଙ୍କ ଲିଙ୍ଗ ଆଧାରରେ ଟାର୍ଗେଟ କରେ |
 * ଏହା ଶାରୀରିକ, ଯୌନ, କିମ୍ବା ମାନସିକ କ୍ଷତି କିମ୍ବା ଯନ୍ତ୍ରଣା ଦେଇଥାଏ |
*ଝିଅ, ବାଳକ ଏବଂ ଟ୍ରାନ୍ସ ଲିଙ୍ଗ ସମସ୍ତେ ହିଂସାକୁ ‘ନା!’ କହିବାରେ ସକ୍ଷମ ହେବା ଉଚିତ୍ |
 *ଲିଙ୍ଗ ଭିତ୍ତିକ ହିଂସା ସହିତ ମୁକାବିଲା କରିବାର ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଦିଗ ହେଉଛି ସାହାଯ୍ୟର ଉତ୍ସ ଚିହ୍ନଟ କରିବା ଏବଂ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ପାଇଁ ସାହାଯ୍ୟ ମାଗିବା |
 *ଏପରି ହିଂସାକୁ ରୋକିବା ପାଇଁ ପରିବାର ସଦସ୍ୟ / ବନ୍ଧୁ / ବିଶ୍ୱସ୍ତ ବୟସ୍କ / ଶିକ୍ଷକବିଦ୍ୟାଳୟର ପ୍ରଧାନଶିକ୍ଷକ ସରକାରୀ କାର୍ଯ୍ୟକର୍ତ୍ତାଙ୍କଠାରୁ ସହାୟତା ଲୋଡ଼ାଯାଇପାରିବ |
 *ଲିଙ୍ଗ ଭିତ୍ତିକ ହିଂସାକୁ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ କରିବା ସହଜ ହୋଇନପାରେ କିନ୍ତୁ ଏହା କରିବା ଜରୁରୀ ଅଟେ।  ଯଦି ଆମେ ଗୋଟିଏ ପରିସ୍ଥିତିରେ ସମ୍ମାନ, ସମାନତା ଏବଂ ସମ୍ମାନ ରକ୍ଷା କରିବା, ତେବେ ଆମେ ବିଶ୍ୱକୁ ଏକ ସୁରକ୍ଷିତ ସ୍ଥାନ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରୁ |

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Promotion of Safe Use of Internet, Gadgets and Media

Promotion of Safe Use of Internet, Gadgets and Media   •We should not believe everything shown in advertisements. •It is important to clarify information. False information affects our attitudes and behaviors. •We may end up buying products or investing in something unnecessarily because of the way they have been portrayed in media and be disappointed, or even harmed. A lot of time, effort and money may be wasted. •We may develop wrong notions that perpetuate myths and stereotypes around several issues, such as, gender roles, misuse of substances, trying dangerous stunts without training and supervision. •There is a difference between real and reel. Not all which might appear real or look real is the reality. As aware citizens, we need to clarify what we see on internet and media with trusted sources.   ବିଜ୍ଞାପନରେ ଦେଖାଯାଇଥିବା ସବୁକିଛି ଆମେ ବିଶ୍ believe କରିବା ଉଚିତ୍ ନୁହେଁ |  ସୂଚନା ସ୍ପଷ୍ଟ କରିବା ଜରୁରୀ ଅଟେ |  ମିଥ୍ୟା ସୂଚନା ଆମର ମନୋଭାବ ଏବଂ ଆଚରଣକୁ ପ୍ରଭାବ...

PRIMARY SCHOOL Books link (Class 1 to 8)

I n this article all primary books ( Odiya) link is available, you just click and choose the DIKSHA Bowers the books is open  Class 1st  1. ହସ ଖେଳ 2. ହସ ଖେଳ 2 Class 2nd   1. ହସ ଖୁସି 2. ଗଣିତ ଖେଳ 3. ଜଣା ଅଜଣା Class 3rd 1. ଗଣିତ ମଜା 2. ଜଣା ଅଜଣା 3. ଆମ ଭାଷା ଆମ ସାହିତ୍ୟ   Class 4th  1. ଆମେ ଓ ଆମ ପରିବେଶ   2. ଗଣିତ କୁହୁକ 3. ସାହିତ୍ୟ କଳିକା 4. My English book Class 5th 1. My English book 2. ପରିବେଶ ବିଜ୍ଞାନ 3. ଗଣିତ ଧାରା 4. ସାହିତ୍ୟ ଧାରା Class 6th  1.  ଆମ ସାହିତ୍ୟ 2. ଗଣିତ 4. ଇତିହାସ ଓ ରାଜଣିତି ବିଜ୍ଞାନ 5. ଭୂଗୋଳ 6. କମ୍ପ୍ୟୁଟର ଶିକ୍ଷା ଓ ପ୍ରୟୋଗ 7. My English book Class 7th  1. English Reader 2. କମ୍ପ୍ୟୁଟର ଶିକ୍ଷା ଓ ପ୍ରୟୋଗ 3. ଭୂଗୋଳ 4. ଇତିହାସ ଓ ରାଜଣିତି ବିଜ୍ଞାନ 5. ଗଣିତ 6. ସାହିତ୍ୟ ସୌରଭ 7. ବିଜ୍ଞାନ Class 8th 1. କମ୍ପ୍ୟୁଟର ଶିକ୍ଷା ଓ ପ୍ରୟୋଗ 2. ଭୂଗୋଳ 3. ସରଳ ଗଣିତ ଓ ଜ୍ୟାମିତି 4. ଇତିହାସ ଓ ରାଜନୀତି ବିଜ୍ଞାନ 5. ଆମ ଓଡ଼ିଆ ବ୍ୟାକରଣ 6. ସରଳ ସାହିତ୍ୟ 7. ସାହିତ୍ୟିକା 8. ବିଜ୍ଞାନ 9. A new approach to English 9. Story Past and present

Safety and Security Against Violence and Injuries

What is Violence? Violence is the use of physical and mental force so as to injure, abuse, damage, or destroy.   Emotional Violence: In the first story the teacher uses her power over Usha to inflict verbal or emotional violence on her. Emotional violence is when a person intentionally subjects another person to behaviour that may result in psychological trauma and emotional hurt. For example, calling someone names (labeling), bullying, verbally abusing and using foul language, etc. Sexual Harassment: In the second story, a group of boys sexually harass the girl walking on the road, commonly known as eve-teasing. It is a form of sexual violence. Sexual violence is any sexual act or an attempt directed against a person’s sexuality, regardless of the relationship to the victim. Examples of sexual violence are unwanted comments of a sexual character, child sexual abuse with boys and girls, molestation and rape. Physical Violence: In the third story, ...